środa, 23 września 2015

Z jesiennego ogrodu


Jedni wpadają w depresję, drudzy namiętnie zajadają czekoladę, jeszcze inni łapią każdy promień słońca z rozpaczą myśląc o zbliżających się szarugach. Ja z kolei bezwarunkowo kocham jesień... Za co?

...za szelest liści pod nogami, szum traw na wietrze, niezliczoną ilość otaczających barw, niskie, miękkie światło. Za śliwki, dynie, wrzosy, nalewki, ogień w kominku, skarpety frotte, flanelowe piżamy, tarty z grzybami, sycące zupy. Za mgły, rześkie poranki, diamenty rosy na pajęczynach, dłuższe wieczory.

Przede wszystkim jednak, uwielbiam swój ogród o tej porze roku. Płonące klony, rdzawe liście borówki, zasuszone kwiaty hortensji, falujące wiechy miskantów, ametystowe i amarantowe wrzosy, rude chryzantemy, koralowe ogniki... czy może być piekniejszy mariaż?
JESIENI droga, wyczekiwana, wytęskniona - WITAJ!

...a Wy? Uchyliliście jej furtkę z radością, czy bez entuzjazmu? :) 
























118 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia:) Witaj jesień:)złota pani!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Agata! Pogoda dopisuje, chociaż trąbią o ochłodzeniu... oby słońca nie zabrakło.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Ja niestety nie przepadam nad jesienią. W sensie nad tą polską miastową, ale taka polska jesień w lesie na przykład albo w parku jest naprawdę piękna!

      Usuń
  2. Aguniu cudne migawki z Twojego bajkowego ogrodu :)
    Jak zawsze pełna podziwu <3
    Buziaki serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Agusia, za miłe odwiedziny!
      Jesień kocham najbardziej ze wszystkich pór roku, zatem serce się raduje do tych wielobarwnych tonacji wokół nas... Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Piękne chryzantemy, piękna jesień. Uwielbiam jesień kolorową, ciepłą, deszczową, nostalgiczną, uwielbiam wszelkie dary jesieni i te pajęczynki w kroplach też. Pozdrawiam, Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Dorotko, ja także te wszystkie walory jesieni wielbię... oby jak najdłużej obdarzała nas swomi łaskawościami, ta Pani Jesień :) Ciepło pozdrawiam!

      Usuń
    2. Aguś nic się u Ciebie nie dzieje?. Zimowy ogród też piękny.Pozdrawiam, Dorota DTJ1

      Usuń
  4. piękna Twoja makro jesień

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoja jesień jest cudowna. U mnie jej jeszcze jakby nie widać....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Adelo, czyżbyś zatrzymała u siebie lato na dłużej? :)

      Usuń
  6. Gdyby jesień naprawdę TAK wyglądała, to nikt by nie narzekał ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki co, naprawdę TAK wygląda, zatem korzystajmy z uroków niewątpliwych tej pory roku :)

      Usuń
  7. Takiej jesieni jak na Twoich zdjęciach życzę nam wszystkim:)) Cudnie oddany Twój zaczarowany świat. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne dzięki, wzajemnie! Muszę koniecznie odwiedzić Twój dawno nie widziany ogród... serdeczności!

      Usuń
  8. Jesień jest piękna ;) rewelacyjne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam podobnie, bo też kocham jesień. Jak jej nie kochać skoro raczy nas pięknymi widokami i bogatymi barwami? Zdjęcia piękne, takie jak lubię.
    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, świat nam zrudział w mgnieniu oka... jest cudnie i w dodatku pada tak potrzebny deszcz... liczę jednak na chwile ze słońcem i późnojesienne spacery po lesie!
      Pozdrawiam również gorąco :)

      Usuń
  10. Podpisuję się pod całą Twoją wymienianką jesienną :) Dodałabym jeszcze, że teraz winko smakuje najlepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to, to :) Jako wielbicielka czerwonego, podpisuję się obiema łapkami ;-)

      Usuń
  11. Podpisuję się pod tym, popieram bez dwóch zdań:) Wreszcie można zadbać o siebie, swoje ulubione zajęcia, dopieścić ciało, pobudzić zmysły. Odpocząć od pędu jakie nadaje wiosna i lato:) Urocze migawki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgłasza się kolejna wielbicielka jesieni! Pięknie ją pokazałaś.
    Mój ogród także w jesiennych szatach jest wspaniały, chociaż mróz z ostatnich nocy zbyt szybko zniszczył wiele roślin, które zwykle długo jeszcze są atrakcyjne. Tobie się to nie przytrafiło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza, u mnie też mocno przymroziło, ale część roślin tego nie odczuło... klony wciąż mają szansę na ogniste barwy. Miłego!

      Usuń
  13. Świetne zdjęcia!

    Ja również uwielbiam tę porę roku, zwłaszcza jak zawita w ogrodzie. Jest w tym trochę nostalgii, jednak jesień daje trochę oddechu od pracy w ogrodzie, a jednocześnie pozwala zaplanowanie nowych działań i rewolucji ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne zdjęcia - te kolory rudności, brązów i fioletów są magiczne!

    OdpowiedzUsuń
  15. Urocze te zdjecia:) można patrzec i patrzeć godzinami:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękne jesienne zdjęcia. Na prawdę rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jesień jest ładna, ale wiosna piękniejsza. Nigdy się nie przekonam, że jest inaczej. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dawno nie było wpisu... A zbliża się wiosna i znów będzie okazja do pięknych zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie, dawno coś wpisu nie było. Czy to koniec bloga? :(

    OdpowiedzUsuń
  20. Właśnie, czy możemy liczyć na kolejny wpis? Czasem blogi się reaktywują nawet po kilku latach :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super zdjęcia! Po prostu rewelacja! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Chciałabym, żeby jesień tak wyglądała :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Gdyby tak każda jesień wyglądała... :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Gdyby jesień tak naprawdę wyglądała, to też bym ją kochała :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak tak pięknie opowiadasz o jesieni, to faktycznie można się zakochać.

    OdpowiedzUsuń
  26. Genialne zdjęcia robione z bliska, gratuluje.

    OdpowiedzUsuń
  27. Oglądam Maję w Pani ogrodzie, Pani Agnieszko :-)
    Ależ tam pięknie!
    Ja dopiero zaczynam swoje "uprawy" ;-)
    Jest Pani równie wspaniałą ogrodniczką, co fotografką
    Pozdrowienia świętokrzyskie posyłam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Oglądam Maję w Pani ogrodzie, Pani Agnieszko :-)
    Ależ tam pięknie!
    Ja dopiero zaczynam swoje "uprawy" ;-)
    Jest Pani równie wspaniałą ogrodniczką, co fotografką
    Pozdrowienia świętokrzyskie posyłam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Właśnie oglądałam "Maję w ogrodzie" i zobaczyłam Twój piękny ogród!
    Może podpatrzę coś dla siebie, bo także kocham roślinki i planowanie ogrodowej przestrzeni wokół własnego domu...
    Pozdrawiam cieplutko, a w wolnych chwilach zapraszam do siebie :)
    http://pasjebet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam
    I ja oglądałam dzisiaj program z Pani udziałem w cudownym ogrodzie:)
    A ja leczę rany po moim zrujnowanym przyblokowym ogródeczku, po remoncie bloku. Muszę go odnowić, choć to niełatwe. Miałam go 24 lata.
    Kwiaty, to moje najwierniejsze przyjaciółki, a mój ogródeczek był oaza spokoju!
    Pozdrawiam jesiennie, słonecznie:)
    http://spacerem-przez-zycie.blogspot.com


    OdpowiedzUsuń
  31. tez lubie jesien ... Gratuluje udanej wizyty Mai z zespolem.

    OdpowiedzUsuń
  32. Przepiękny ogród! Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  33. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam !
    Ja też oglądałam program "Maja w ogrodzie"! Pani ogród jest przepiękny ! Zachwyciły mnie rabaty w cieniu brzóz i kompozycja z ławeczką !
    Podziwiam również profesjonalne ogrodowe fotografie !
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Kocham Jesień najbardziej za barwy - najpiękniej dla mnie jest Jesienią - żadna pora roku w naszym kraju tak pięknie się nie stroi, tak bogato - jak jeszcze słonko jest łaskawe - nie ma nic piękniejszego :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Każda pora roku jest piękna. A każde ze zdjęć w tym wpisie tak wspaniałe, że można z nich zrobić obrazki i ozdobić nimi ściany w swoim domu :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Przepiękne zdjęcia, zwłaszcza to otwierające wpis - w odcieniach fioletu. Jesień tez potrafi być piękna, tylko trzeba umieć to dostrzec, a nie narzekać, ze chłodno ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Jesień mimo, że czasami nieprzyjazna na zdjęciach zawsze wygląda przepięknie :) I chociaż wtedy jest dużo pracy w ogrodzie to jedna z piękniejszych pór roku. Wtedy pojawiają się już dynie, kabaczki, jabłka, śliwki i warzywa korzeniowe. A Twoje zdjęcia są naprawdę bardzo ładnie.

    OdpowiedzUsuń
  39. Piękny tajemniczy ogród w którym każda pora roku maluje swoje obrazy. Zachwycam się, bo też jestem amatorem i tez kocham swój ogród który sama zrobiłam. Gratuluje, jesteś dla mnie wspaniałą inspiracją.

    OdpowiedzUsuń
  40. Przepiękne zdjęcia. Tak, jak ktoś wcześniej wspomniał każda pora roku ma swój urok. Szkoda, tylko, że nie ma zdjęć warzyw. Idealnie uzupełniłyby galerię. Świetnie pasowałyby tu dynie ozdobne itp.

    OdpowiedzUsuń
  41. Niesamowite są te Twoje rośliny. Podziwiam, bo widać, że wkładasz w to wiele serca. Nie wiem czy jeszcze tu zaglądasz, bo widzę, że wpis jest dość stary. Być może jednak doradzisz mi w kwestii doboru roślin pod ogrodzenia? Planuję coś ładnego, ale najlepiej takiego, aby nie wymagało za dużo zachodu. Być może jesteś bardziej doświadczona niż ja.

    OdpowiedzUsuń
  42. Piękny jest ten Twój ogród. Chciałbym mieć taki w przyszłości. My dopiero wybudowaliśmy dom i teraz musimy wybrać jakąś bramę ogrodzeniową, żeby wszystko ładnie pasowało do siebie. Powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  43. Wspaniałe zdjęcia, podoba mi się w nich wszystko, a już zwłaszcza kolorystyka. Umiesz wydobyć z roślin to, co jest w nich tajemnicze i ukryte...

    OdpowiedzUsuń
  44. Ogród jest wspaniały i wyjątkowy.Rośliny przepiękne,wyraziste kolory tylko pomarzyć.Choć mieszkam w moim domu już 5 lat to dopiero teraz biorę się za tworzenie mojego ogrodu.Do tej pory skupialiśmy się na remoncie domu i meblowaniu.Chciałabym zakupić dużo ciekawych roślin ogrodowych, które mogłabym posadzić teraz jesienią.Zależy mi aby rośliny były w różnych kolorach. Znalazłam nawet interesującą stronę internetową i mam zamiar zakupić sporo roślinhttps://www.leroymerlin.pl/rosliny-nasiona-cebule/rosliny-sadzonki/krzewy-ogrodowe,a1886.html
    Mam jednak dylemat, ponieważ nie mogę się zdecydować, które rośliny zakupić? Na pewno ten blog będzie dla mnie inspiracją i natchnieniem do stworzenia własnego ogrodu.Proszę o porady, które rośliny polecasz do ogrodów?Chętnie skorzystam ze wskazówek fachowca.

    OdpowiedzUsuń
  45. Przepiękne zdjęcia, Idealnie wygląda o tej porze roku :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja pod wszelkie prace w ogrodzie zaczynam od kupienia odpowiednich narzędzi takich jak np. czarna agrowłóknina

    OdpowiedzUsuń
  47. Piękne zdjęcia :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  48. Profesjonalnie, Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  49. Przepiekne zdjęcia rzeczywiście. Bardzo miło ogląda się Twojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  50. Gratulacje:) naprawdę piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  51. Bardzo ładne zdjęcia! Mam nadzieję, że mój ogród będzie wyglądał równie pięknie w przyszłym roku :) Znalazłam już firmę, która mi go zaprojektuje (http://polskiogrod.pl/oferta/pielegnacja-ogrodow/). Już nie mogę się doczekać efektów :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Ogród jesienią jest uroczy, to racja :) a gdyby ktoś z was szukał ciekawostek na temat prowadzenia ogrodu, to polecam wam tę stronkę https://j8.pl/dom-i-ogrod/ - można sporo istotnych rzeczy się dowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Jakich środków uzywacie do ochrony Waszych pięknych roslin i upraw ? Osobiscie korzystam tylko i wyłącznie ze sprawdzonych produktów. Polecam Wam https://www.syngenta.pl/srodki-ochrony-roslin/herbicydy .

    OdpowiedzUsuń
  54. Też bardzo lubię spędzać czas w moim ogrodzie. Ostatnio kupiłam sobie nawet nowe meble ogrodowe w sklepie internetowym Ogrodolandia. Teraz jest jeszcze wygodniej :) Mam też promiennik grzewczy więc nawet w chłodniejsze dni mogę sobie posiedzieć na dworze.

    OdpowiedzUsuń
  55. Polecam Wam stronę https://j8.pl/dom-i-ogrod/ , gdzie znajdziecie wiele porad oraz ciekawostek związanych z ogrodem oraz domem. Często korzystam z ich strony, poniewaz cenię sobie ich porady.

    OdpowiedzUsuń
  56. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  57. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  58. Podzielam Twój zachwyt Agnieszko… Odkąd firma http://www.ogrodyodnowa.com/urzadzanie-ogrodow/ zaprojektowała już 3 lata temu mój ogród na obrzeżach Poznania, wprost nie mogę się nacieszyć jesienią, kiedy to wszystkie drzewa i krzewy w ogrodzie zmieniają barwy. To trzeba zobaczyć! Jest po prostu cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  59. Ogrody jesienią są szczególnie piękne. Jesień to również sezon zbioru owoców na drzewkach owocowych duo https://gardenforever.pl/Duo-c566 . Drzewka duo łączą ze sobą gatunki o takich samych wymaganiach, dzięki czemu oba znakomicie się przyjmują. Należy jednak pamiętać o tym, aby dobrane odmiany nie dominowały nad sobą, tylko wspólnie rodziły upragnione plony.

    OdpowiedzUsuń
  60. Agnieszko czy masz jakąś wiedzę o świdośliwie? Jedyne co znalazłam to tutaj https://poradnikogrodniczy.pl/swidosliwa-lamarcka-uprawa-sadzenie-pielegnacja.php Proszę napisz wpis o tym

    OdpowiedzUsuń
  61. Jak pielęgnujecie trawę na jesień? WIem, ze mamy lato, ale ja już zaprzątam tym sobie głowę. Mam świeży trawnik, szukam do niego kosiarki - https://magazyn.ceneo.pl/artykuly/ranking-kosiarek-spalinowych i cały czas myślę co zrobić żeby przetrwał jesień i zimę.

    OdpowiedzUsuń
  62. Może ktoś z was zdecyduje się skorzystać z bardzo profesjonalnej firmy Pchła w Warszawie .Od dawna z tej firmy korzystam.

    OdpowiedzUsuń
  63. Posiadanie wlasnego ogrodu ot naprawde swietna sprawa:) Spedzamw nim wiekszosc swojego czasu;) Wiadomo ze jest z nim troche roboty ale pomaga mi Polski Ogród Swietna sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
  64. Jakie piękne zdjęcia! Jesień w Polsce jest obłędna! :) Własny ogród to świetna sprawa i duża wygoda. Oczywiście jest w nim co robić, ale myślę, że warto :) My już szukamy nowych roślinek do ogrodu na Florexpol.

    OdpowiedzUsuń
  65. Jesienne ogrody tak samo przyciągają i zaskakują barwami jak te wiosenne. Przekwitanie roślin jest równie piękne jak ich dojrzewanie, kwitnienie. Oby tylko pogoda dopisywała i można było w promieniach słońca oglądać te zmiany.

    OdpowiedzUsuń
  66. Planujesz budowę ogrodu zimowego? Sprawdź ofertę https://verandino.pl/

    OdpowiedzUsuń
  67. Mając tak piękny ogród, aż żal nie wykorzystać jego potencjału na stworzenie wspaniałego miejsca do relaksu. Pomoże w tym budowa basenu betonowego.

    OdpowiedzUsuń
  68. Na tym blogu spędzę dużo wolnego czasu. Ten blog jest bardzo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  69. I znowu jesień przed nami, piękne zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
  70. To prawda. Ogród jest idealnym miejscem na relaks i czytanie książek. Ja w tym roku postanowiłam porządnie o niego zadbać i zamówiłam na stronie sklepu https://www.stiga.pl/ podstawowe narzędzia, które mi to ułatwią. Mam nadzieję, że za rok będę mogła cieszyć się swoim pięknym ogrodem.

    OdpowiedzUsuń
  71. Lubię jesień kolorową i słoneczną. Niestety szarugi listopadowe mnie przygnębiają. Wówczas idę do ogrodu i szukam kolorów. Słucham wiatru w naszym małym drewnianym domku i patrzę przez okno jak uwijają się ptaki, by podjeść ziarenek w karmniku. Twój ogród zachwyci każdego i nie dziwię się, że kochasz go o każdej porze roku. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  72. nteresuje mnie pilarka spalinowa od Stihl. Rozglądałem się i wybór najprawdopodobniej padł na ms 261. Tylko zastanawiam się kurczę czy jest ok? Czy są w STIHL MS 261 wady? Będę wdzięczny za wszelką pomoc i wszelkie opinie

    OdpowiedzUsuń
  73. Fantastyczne zdjęcia, pięknie się to wszystko prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  74. Ja dostałem duże odszkodowanie bo skorzystałem z 514 455 736 . Ciekawy jestem ile osób skorzysta z tej oferty.

    OdpowiedzUsuń
  75. Jeżeli jesteście zainteresowani tematem ogrodów, kwiatów, roślinności, florystyki to polecam Wam sprawdzić portal - https://e-florystyka.pl/maly-plac-zabaw-w-ogrodzie-radosc-dla-twoich-pociech/ . Na stronie znajdziecie najróżniejsze artykuły, dzięki czemu każdy zainteresowany znajdzie coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  76. Pięknie napisane. Bardzo poprawia nastrój, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  77. Ja dzisiaj trafiłam na sklep online Florexpol i chcę zamówić stamtąd kilka roślin do ogrodu. O tej porze roku jeszcze jakies rośliny mozna sadzić, więc chcę ten czas wykorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  78. Zdjęcia są przepiękne. Nigdy nie udało mi sie zrobić tak ładnej sesji zdjęciowej :)
    _____
    prezent z motywem gołębia

    OdpowiedzUsuń
  79. Pamiętajcie także o różnych środkach ochrony roślin w Waszych ogrodach. To ważne zarówno w ogrodnictwie, jak i w sadownictwie.

    OdpowiedzUsuń
  80. Bardzo piękne zdjęcia. Jesienny ogród jest bardzo piękny. Szczególnie te wszystkie kolory liści. Niestety chwilę po tym wszystko opada i zasypia na zimę. Jednak w czasie zimy ogród również posiada swoje piękno. Byle tylko dobrze zabezpieczyć na zimę i zadbać o nasze rośliny ogrodowe.

    OdpowiedzUsuń
  81. Interesujący wątek . Tak naprawdę to dużo osób powinno wejść na ten blog.

    OdpowiedzUsuń
  82. Jakie nawozy stosujecie do roślin ogrodowych, uniwersalne czy do każdego rodzaju rośliny inne? Widzę, że jest taki do róż i krzewów kwitnących https://florovit.pl/hobby/produkty/florovit-dlugodzialajacy-nawoz-do-roz-i-krzewow-kwitnacych-100-dni-wiadro-4kg. Wydaje mi się, że to dobrej jakości produkt i można go zastosować do wszystkich gatunków róż i krzewów kwitnących. A działa do 3 miesięcy po zastosowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  83. Jesienny ogród to dla mnie prawdziwa poezja natury – cudownie jest delektować się kolorami i zapachami tej magicznej pory roku!

    OdpowiedzUsuń

strzałka do góry