niedziela, 10 maja 2015

Maj - soczysty przedsmak lata

Niedzielny poranek w deszczu, zatem jest chwila na ogrodowy wpis. Jak zapewne zauważyliście, ciężko u mnie w tym roku z regularnymi postami na blogu, ale powód jest bardzo prozaiczny - jestem pochłonięta pracą w ogrodzie, a po niej staram się napawać jego urokami. A jest czym, bo tegoroczny maj jest niezwykle soczysty i energetyczny w ukazywaniu piękna przyrody! Co tam w trawie piszczy? Zapraszam :)

Właściwie powinnam tu trochę ponarzekać, że wykończyła mnie walka z mniszkiem w trawniku, czy że nie mogę już patrzeć na kolejne wory z korą, którą uzupełniałam na rabatach, ale nic z tych rzeczy. Jakby nie ciężka i żmudna była praca w ogrodzie, to satysfakcja z faktu, iż rośliny pięknie się odwdzięczają za wszelki wysiłek, jest i tak dominująca. Udało nam się bowiem zrealizować wszystkie plany na początek sezonu i w zasadzie, pozostaje usiąść na leżaku z czymś orzeźwiającym w dłoni; wiemy jednak, że ogród wymaga pielęgnacji przez cały sezon i o lenistwie mowy nie ma. Będą to jednak już drobiazgi, bez większej szkody dla kręgosłupa.

Maj, no właśnie... za cóż go tak kochamy? Muszą być konkretne powody - w końcu nie bez przyczyny maj nosi miano najpiękniejszego miesiąca w roku! Cóż, podczas, gdy w kwietniu cieszy nas każdy najmniejszy pączek, kwiat, listeczek, dopiero w maju następuje istna eksplozja otaczającej nas przyrody! To już istna lawina seledynowych liści, całe łany kwiecia kwiatów cebulowych, uginające się gałązki kwitnącej tawuły szarej, pierwszych różaneczników i azalii, zniewalających w zapachu konwalii majowych, obsypanych różem wiśni ozdobnych, kwitnących berberysów, jabłoni, kalin, ciemierników, brunner, miodunek, serduszek wspaniałych, pierwszych lilaków.... można by wyliczać bez końca! A wszystko to na tle soczystej murawy, która po zastosowanych nawozach rośnie tak szybko, że niemal ten przyrost fizycznie słychać :)

Tuż obok, towarzyszą nam głośne trele ptactwa, kumkanie żab, bzyczenie uwijających się w ciężkiej pracy owadów, przemykające jaszczurki, które zastygają wygrzewając się na słońcu, tokujące bażanty, czy kicający za płotem zajączek.

Poza tym, w maju kwitną kasztany, mamy matury, jest Dzień Matki...
Maju, jesteś piękny, zatem trwaj i trwaj - bez końca!

W ogrodzie w cieniu brzóz również soczyście... zapraszam poniżej :)
A tymczasem za oknem się przejaśniło, zatem idę ogrodować!





















40 komentarzy:

  1. Imponujący ogród. Chciałabym już lato :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aldio, lato w swoim czasie - na razie maj trzyma stery :)
      Dziękuję za odwiedziny!

      Usuń
  2. Ech!! uwielbiam ten Twój ogród, jest czym oko nacieszyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulino, dziękuję serdecznie!
      Przyznam, że dawno Cię nie odwiedzałam... zaraz zobaczę, co słychać :)

      Usuń
  3. Im bliżej przyglądam się naturze tym bardziej się nią zachwycam. Pokochałam kwiaty i drzewa, lubię się nimi otaczać. Każda roślina stała się dla mnie fenomenem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wspaniale! Podzielam to zamiłowanie... świat przyrody z bliska jest niezwykle ciekawy :)

      Usuń
    2. Przyłączam się do miłośniczek natury! Nie ma chyba nic piękniejszego niż to co wytworzyła przyroda

      Usuń
    3. Wiktorio, zapraszam serdecznie :)

      Usuń
  4. Aguniu jak zawsze Twój ogród zachwyca. Bajecznie :))
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agusia, serdeczne dzięki! Tęsknię za widokami z Twojego - pokażesz?

      Usuń
  5. Podoba mi się, że w Twoim ogrodzie sporo się dzieje! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko, nieustannie :) Pozdrowienia!

      Usuń
  6. jak zwykle piękne zdjęcia z Twojego cudnego zakątka…

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyroda w maju maluje piękne obrazy w każdym ogrodzie... zaraz zajrzę do Ciebie w poszukiwaniu piękna :)

      Usuń
  7. Śliczne zdjęcia! Natura jest taka piękna, szkoda, że ją w tak wielu wypadkach niszczymy :/

    OdpowiedzUsuń
  8. Magda, każdy z nas ma swój wkład w jej pielęgnowanie. ..

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętajcie o ogrodach..lalalala..piękne zdjęcia. Uwielbiam wiosnę i maj:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwsze zdjęcie jest PRZEpiękne! Uwielbiam ten okres, kiedy wszystko się rozkwita, pięknie pachnie dookoła i można sobie posiedzieć w ogródku z kawą w ręku i po prostu podziwiać piękno natury :) Ahh wiosna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, cały ten opis to kwintesencja maja... jest cudnie!

      Usuń
  11. Och, jak pięknie w tym ogrodzie. Po prostu jak w bajce. Ja dopiero zaczynam i nie wiem czy mi się uda, ale próbuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością wszystko się uda, a jeśli nawet nie... ogród to nieskończone dzieło :)

      Usuń
  12. Zdjecia sa niesamowite! Szczegolnie te, ktore ujmuja gre swiatla. Ogrod jest przecudowny i przeogromny. Nie dziwie sie, ze z blogowaniem brak systematycznosci. Ale rozumie... Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Agnieszko, dziękuję pięknie! Właśnie z tego powodu tytuł mojego bloga zawiera ten cień, który popołudniami tak cudownie gra ze światłem poprzez ażurowość brzóz...
    Bardzo lubię ten efekt w ogrodzie i uważam, że dodaje mu magii... nie żeby przemawiała przeze mnie nieskromność - ale ogólnie, światłocień w przyrodzie jest czymś przepięknym w mojej opinii... Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepięknie wyglądają te kwiaty. Muszę przyznać, że zazdroszczę posiadania takiego ogrodu - ja mam tylko skromny balkon :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może balkon to zaczątek przyszłego ogrodu? Życzę tego szczerze :)

      Usuń
  15. Pięknie! Pozwoliłam sobie zapisać 3 zdjęcia jako inspirację do mojego ogrodu na przyszłość - mam nadzieję, że się nie pogniewasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anhko, to wyróżnienie - dziękuję pięknie!

      Usuń
  16. Ależ pięknie wygląda Twój ogród! Napatrzeć się nie mogę na te zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. W końcu kilka dni pod rząd takiej typowej majowej pogody i kiełki zasadzone na balkonie w końcu ruszyły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastycznie - gratuluję i cieszę się razem z Tobą! Co dokładnie kiełkuje?

      Usuń
  18. Ogród na prawdę piękny, widać że ktoś wkłada w niego dużo pracy i serca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...całe serce i każdą wolną chwilę :) Dziękuję!

      Usuń
  19. Agnieszko, to może ja dla odmiany napiszę, ze jestem pod wrażeniem idealnie wypielęgnowanego ogrodu. Jakże Ci zazdroszczę.
    Zgadzam się, że gra światła i cienia wydobywa nowe uroki ogrodu. Zmienia jego oblicze z godziny na godzinę, a nawet częściej. To również z tego powodu drzewa są tak ważne w ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izo, bardzo miło mi słyszeć słowa uznania z Twoich ust - to Ty przecież stanowisz prawdziwy wzór ogrodnika. Dziękuję!
      Ten światłocień w ogrodzie jest bardzo ważny, a jak sama słusznie podsumowałaś swój wpis, to drzewa go zapewniają... właśnie posadziłam grujecznika japońskiego, a jutro buk Purple Fountain - wymarzony - znajdzie swoje miejsce w moim ogrodzie...
      Pozdrawiam!

      Usuń
  20. Przepiękny ogród! U mnie też ogrodowo - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Naprawdę piękny ogród! Widać że masz rękę do kwiatów ... ja niestety musiałam skorzystać z fachowej pomocy http://a-garden.pl/ ale również jestem zadowolona nawet bardzo! :D zachęcam wszystkich jeżeli nie macie polotu i koncepcji warto się czasem zgłosić do profejonalistów

    OdpowiedzUsuń
  22. Znakomite fotografie, nie mogę doczekać się kolejnej wiosny, jeszcze 'tylko' pół roku :)

    OdpowiedzUsuń

strzałka do góry